INSTAGRAM: gameofstones.tr - catsofstones - umitjantuna


27 Temmuz 2017 Perşembe

Ege Manzarası

Kullanılan Malzemeler:
Bir adet doğal düz taş
Uygun renklerde akrilik boyalar
Uygun fırçalar (ince ve orta uçlu)
Bant
Sprey vernik
 
Ankara Kazan İlçesine bağlı İmrendi Köyünü geçtikten sonra doğa yürüyüşünde bulduğum, içerisinde denizde yaşamış ufak fosiller içeren doğal  bir taş kullandım. Yaklaşık 5-6 cm kalınlığında, açık renkli, yüzeyi pütürlü olmakla beraber düz bir yapıya sahip. Adeta işlenmemiş doğal ama pütürlü, mat bir fayans. Tahta yüzey üzerine  boyanmış taşları yapıştırarak manzara oluşturma işlemi bu taşa da uygulanabilir. Deneme amacı ile aldığım iki parça taştan ufak olana direkt manzara çizmeye karar verdim. Manzara için internette araştırma yaparak kafamda ana temayı canlandırdım ama sonuna kadar çok değişebiliyor.
 
Öncelikle taşın görünen yüzeyini tümü ile manzara ile kaplamak istemedim çünkü taşın doğallığının ve dokusunun görünmesi bence daha güzel oluyor. Bu nedenle Aşama-1' deki gibi manzaranın  sınırlarını bant ile belirledim. Burada önemli olan resmin yamuk durmaması için açıların 90' ar derece olması.
Aşama-1
Aşama-2' deki görüntüyü oluşturmak için önce ufuk çizgisini belirleyip ana temayı rötuş yapabilmek için sulandırılmış boya ile bir ön boyama yaptıktan sonra esas boyamayı yaparak arka fonu oluşturdum. Gökyüzünü açık mavi ve denizi deniz mavisi ile geniş uçlu fırça kullanarak düz bir şekilde boyadım. En ince uçlu fırça ile beyaz boya kullanarak dalgaları oluşturdum. Ufuk çizgisinin üst kısmını ise sulandırılmış beyaz boya ile gökyüzünde bulut-nem görüntüsü oluşturdum. Kara bölümü için zemini direkt kahverengiye boyayıp yeşil tonları ve sütlü açık kahverengi boya ile detaylarını oluşturdum.

Aşama-2
Bu hali ile manzara taşın üzerinde çok sırıtmış gibi olması nedeni ile önce bir çerçeve yapmaya karar verdim ancak daha sonra sanki bir evin kemerli yapısından görünüyormuş gibi olmasının daha güzel olacağını düşünerek Aşama-3' de görülen kemerli bir yapı oluşturdum. Bunun bir yapının parçası olduğu belli olsun diye de iki tarafına birer duvar yapıp üzerine ufak saksılarda çiçek motifleri yaptım. Bu kemer ve duvarlar için kirli beyaz ve üzerine eski görünmesi için açık safran rengi ile oluşturdum. Son olarak ise görülen Ege' nin özelliklerinden biri olan yel değirmenini yaptım.
 
Aşama-3
Aşama-4' de derinlik katabilmek amacıyla ince uçlu fırça ile önce gövdesini ve dallarını, sonra yaprak ve çiçeklerini oluşturarak duvarın dış tarafından gelip iç tarafına uzanan Begonvilleri yaptım.
Aşama-4
Aşama-5 ise artık son iki işlem ile sonuçlanıyor. Taşın hem boyanan hem de arka tarafını sprey vernikle vernikleyip ufak şövaleye koydum. 
Aşama-5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder