INSTAGRAM: gameofstones.tr - catsofstones - umitjantuna


19 Ocak 2017 Perşembe

Çiçek

Kullanılan Malzemeler
Uygun şekil, renk ve ebatlarda taşlar
Toplu İğne
Kürdan
20*10 cm ebatlarında tahta
Bir dal parçası
Zevkinize uygun renklerde su bazlı akrilik boyalar
Sprey Vernik
Çerçeve için uygun ebatlarda çıta
Tahta yüzeyi için ağaç kaplama
Ahşap yapıştırıcısı
Eskitme efekti için mum
 
Öncelikle tahta üzerinde taşların şekilllerine en uygun yerleşimi belirleyerek yerlerini karışmasın diye fotoğrafladım.

Her bir taşı için farklı desenlerde dairelerden oluşan genelde kürdan ve toplu iğnenin arka kısmını kullandığım desenler oluşturdum. Daha büyük daireler oluşturmak için pilot kalemin arka kısmını kullandım. Boya taşıyan arka kısmı taşa oluşturacağım yuvarlağın büyüklüğüne göre ya hafifçe dokundurarak ya da daha fazla yaklaştırarak istediğim boyutta daireyi oluşturdum.


Yerleşime yönelik son denemeleri yaparak son haline karar verdim. Bu arada üstte göreceğiniz gibi ağaç levhayı tahtanın yüzeyine ağaç tutkalı ile yapıştırdım. Ama bu göründüğü kadar kolay olmadı ve tavsiye etmiyorum. Çünkü ağaç levha yapıştırıcı ile buluşunca kıvrılmaya başladı ve üzerine ancak yemek masasının preslemesi ile ertesi güne kadar bekleterek yapıştırabildim.


Daha sonra taşları ve dal parçasını tahta zemine yapıştırdım ve sonrasında uygun ebatlarda çıtaları keserek amatör bir çerçeve oluşturdum. Netten araştırma yaparak eskitme boyama ile boyadım. Bu iş için alta mavi boya sürüp kuruduktan sonra her yerine hafifçe beyaz mum sürdükten sonra en üstünü beyaz boya ile boyadım. Kuruduktan sonra (yaklaşık 10 dk.) ince zımpara ile eskitme efektini oluşturdum ve ağaç tutkalı ile bunları da tahtaya sabitledim. Yapıştırdıktan sonra baskı uygulamak gerekiyor ve ben su bunu 5 litrelik şaşal su ile yaptım :) Son olarak vernikledikten sonra (sprey vernik 15 dk içinde kuruyor) 6 gün boyunca yaklaşık 8-9 saatimi alan bu çiçeği bitirdim. İlk defa yapmak uzun sürebiliyor ancak ikinci sanırım yarısı kadar bir zaman alacaktır.



Bumerang - Yazarkafe

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder